Felébredt a kert

Először arra gondoltam, mekkora közhely ilyet írni, hogy tavasszal felébred a természet, de ahogy elmerengtem felette, végülis oda lyukadtam ki, hogy ez hatalmas dolog, az ember várja, és megnyugszik, örül, mikor bekövetkezik a rügyfakadás, és katasztrófa lenne, ha elmaradna. Szóval ünnep ez, és most összegyűjtöttem az idei március néhány emlékét, mielőtt aktualitásukat vesztik. Olyan gyorsan történtek a dolgok, volt itt cseresznyeszilva (aka. ringló, kutyaszemű szilva) virágzás a kiserdőben, a kicsi sárga Tête-à-tête nárciszok lecserélődése fehér Thalia nárciszokra, spárgaszezon beindulása, és március végére a kedvencem, a legjobb, az Evereste díszalma virágzása.

dsc03897.jpg

Evereste díszalma

dsc03774.jpg

Kora reggel március elején

dsc03783.jpg

Virágzik a ringló a kiserdőben

dsc03776.jpg

dsc03799.jpg

Bimbók a fanyarkán (Amelanchier lamarckii)

dsc03804.jpg

Vettem új hunyorokat, ez elvileg egy Helleborus orientalis 'Double Red', szerintem nem kéne ilyen mintásnak lennie, de azért szép, jövőre kiderül, hogy a többi is ilyen-e.

dsc03847.jpg

Nárciszok és gyöngyikék

dsc03892.jpg

dsc03856.jpg

Kivirágzott a rézvörös fanyarka, élőben szebb, mint képen

dsc03860.jpg

Kivirágzott az égerlevelű fanyarka is

dsc03866.jpg

Hajt a spárga is

dsc03867.jpg

Borsócserje, Caragana arborescens

dsc03871.jpg

Evereste díszalma 

dsc03872.jpg

dsc03893.jpg

dsc03895.jpg